Cztery warianty przebiegu OAW
W ramach Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) przygotowano cztery warianty przyszłej trasy. Początek pierwszego odcinka zaplanowano na połączeniu z trasą S10 w rejonie Nacpolska. Trzy warianty – zielony, czerwony i błękitny – przebiegają po zachodniej stronie Wyszogrodu, a wariant niebieski po stronie wschodniej. Wszystkie kończą się na przecięciu z DK92 w rejonie Sochaczewa.
W dalszym etapie trasa ma zostać poprowadzona do drogi ekspresowej S7 na południe od Warszawy. Jeden z rozpatrywanych wariantów zakłada poprowadzenie OAW w śladzie istniejącej DK50.
Spotkania informacyjne w gminach
We wrześniu zaplanowano cykl spotkań informacyjnych dla mieszkańców, przedsiębiorców i samorządowców. Będą się one odbywały w dwóch turach: od 11.00 do 15.00 projektanci będą odpowiadać na pytania indywidualne, a od godziny 16.00 rozpocznie się spotkanie ogólne poświęcone wszystkim wariantom.
Harmonogram wrześniowych spotkań obejmuje m.in. gminy: Naruszewo (4.09), Mała Wieś (5.09), Młodzieszyn (9.09), Brochów (10.09), Wyszogród (11.09), Rybno (15.09), Nowa Sucha (16.09) oraz Sochaczew (18.09).
Materiały informacyjne oraz formularz opinii są dostępne na stronie internetowej oaw-s10-dk92.pl. Opinie można przesyłać do 3 października 2025 r. drogą elektroniczną lub tradycyjną.
Analiza opinii i dalsze kroki
Wszystkie zgłoszone uwagi zostaną przeanalizowane przez GDDKiA i biuro projektowe Transprojekt Warszawa. Na ich podstawie wykonana zostanie analiza wielokryterialna uwzględniająca aspekty społeczne, środowiskowe, techniczne i ekonomiczne. Wyniki pozwolą na wskazanie wariantu preferowanego, który zostanie ujęty we wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Złożenie dokumentacji do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie planowane jest w drugiej połowie 2026 r.
Umowa projektowa i dalsze plany
Za opracowanie dokumentacji odpowiada Transprojekt Warszawa, który realizuje umowę o wartości ok. 8,5 mln zł podpisaną w lipcu 2022 r. Równolegle trwają przygotowania do przetargu na wykonanie STEŚ dla wschodniej części OAW – od S7 na północ od Warszawy do S7 na południu.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
