Spotkania ws. przebiegu obwodnicy Kostrzyna nad Odrą
Zielonogórski Oddział GDDKiA informuje, że 18 czerwca br. odbędą się dwa spotkania informacyjne w sprawie wariantów przebiegu obwodnicy Kostrzyna nad Odrą. Zainteresowanych zapraszamy do wzięcia udziału.
– godz. 14:00 spotkanie dla przedsiębiorców, radnych, pracowników Urzędu Miasta,
– godz. 16:30 otwarte spotkanie dla mieszkańców Kostrzyna nad Odrą.
Gorąco zachęcamy do wzięcia udziału i wyrażenie swojej opinii, każdy głos zostanie wzięty pod uwagę i przeanalizowany.
Założeniem projektu obwodnicy Kostrzyna nad Odrą w ciągu drogi krajowej nr 31 jest budowa obwodnicy miasta dotkniętego wysoką uciążliwością ruchu tranzytowego, spełniającej wymagane parametry dla klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego).
Na obecnym etapie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowym (STEŚ) zaprojektowane zostały trzy warianty przebiegu trasy:
– Wariant W1 – wariant obejścia miejscowości Kostrzyn nad Odrą od strony północno-zachodniej wraz z przeprawą mostową na rzece Warcie. Początek projektowanej obwodnicy ze skrzyżowaniem typu rondo na wysokości fortu Sarbinowo, koniec na skrzyżowaniu dróg krajowych nr 22 i 31.
– Wariant W2 – wariant przebiegający przez miasto Kostrzyn nad Odrą z częściowym wykorzystaniem terenów kolejowych. Początek projektowanej obwodnicy na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 31 z drogą wojewódzką nr 132, koniec na skrzyżowaniu dróg krajowych nr 22 i 31.
– Wariant W3 – wariant obejścia miejscowości Kostrzyn nad Odrą od strony północno-zachodniej wraz z przeprawą mostową na rzece Warcie. Początek projektowanej obwodnicy na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 31 z drogą wojewódzką nr 132, koniec na skrzyżowaniu dróg krajowych nr 22 i 31.
Zakres zamierzenia obejmuje:
– budowę obwodnicy miejscowości Kostrzyn jako drogi jednojezdniowej dwukierunkowej,
– budowę skrzyżowań,
– przebudowę istniejących odcinków drogi krajowej nr 31 i drogi krajowej nr 22 w miejscach początku i końca inwestycji,
– przebudowę odcinków istniejących dróg w zakresie kolizji z planowaną obwodnicą,
– budowę dróg serwisowych (równoległych do trasy głównej), obsługujących tereny przyległe do drogi głównej,
– budowę nowych obiektów inżynierskich,
– budowę systemu odwodnienia terenu, w tym urządzeń odwadniających korpus drogowy,
– budowę urządzeń ochrony środowiska, mi.in. zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne, zieleń,
– przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej,
– budowę oświetlenia drogowego,
– budowę oznakowania dróg oraz ich wyposażenie w urządzenia BRD m.in.: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe.
Tekst i mapa: GDDKiA O/Zielona Góra