REKLAMA
Drogi Mosty Wiadomości
1 Minuta czytania

Sprawdzono obciążenie mostu tymczasowego w Głuchołazach

W tym tygodniu wykonawca przeprowadził próbne obciążenia dla obiektu tymczasowego wybudowanego nad rzeką Biała Głuchołaska w Głuchołazach. Przeprawa, która przejmie ruch na czas budowy nowego mostu, powstała w ramach trwającej rozbudowy drogi krajowej nr 40.

Zdjęcie: GDDKiA O/Opole, www.gov.pl/web/gddkia-opole/

Najpierw próbne obciążenia obiektu

Zanim most tymczasowy zostanie oddany do ruchu, ważne jest wykonanie obserwacji i pomiarów, które odpowiedzą, jak wybudowana konstrukcja zachowuje się pod obciążeniem. Dlatego wykonawca przeprowadził próbne obciążenie statyczne.

Wykonano szczegółowe pomiary w zakresie przemieszczeń, ugięć oraz osiadań dla poszczególnych elementów obiektu. Most obciążono czterema samochodami ciężarowymi o wadze 32 ton każdy. Pojazdy ustawiane były w różnych miejscach obiektu. Obecnie trwa analiza wyników tych badań.

Kiedy nowy obiekt?

Na przełomie marca i kwietnia zaplanowano przełożenie ruchu na most tymczasowy. Na obiekcie o długości 47 m i szerokości 10 m przewidziany jest ruch kołowy w obu kierunkach oraz ruch pieszy (po jednej stronie obiektu zlokalizowany jest chodnik). Przełożenie ruchu umożliwi wyburzenie starego mostu i budowę nowego, trzyprzęsłowego o wysokich parametrach nośności. Jego konstrukcja powinna być gotowa do końca roku.

Co jeszcze w ramach rozbudowy DK40?

Inwestycja na prawie kilometrowym odcinku drogi przechodzącym przez Głuchołazy ma na celu poprawę wartości technicznych i użytkowych drogi poprzez wzmocnienie konstrukcji oraz podniesienie parametrów nośności do 11,5 t/oś. Dobudowanie pasów do skrętu w lewo na skrzyżowaniach, w tym również na tych z sygnalizacją świetlną, poprawi płynność ruchu. Planowana jest również rozbudowa skrzyżowań, w tym jedno na skrzyżowanie typu rondo oraz dwa z sygnalizacją świetlną.

Przebudowane zostaną m.in. chodniki, powstanie też droga dla pieszych i rowerów od skrzyżowania z ul. K. Miarki do skrzyżowania z ul. Bohaterów Warszawy.

Ponadto w ramach zadania zostaną wybudowane i przebudowane: oświetlenie, odwodnienie, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz infrastruktura techniczna (kanalizacja sanitarna, sieć wodociągowa, teletechniczna, elektroenergetyczna, itp.). Wykonawca wybuduje również kanał technologiczny.

Prace na tym odcinku mają się zakończyć w 2025 roku. Roboty o wartości 38 282 229,55 zł realizuje konsorcjum Himmel i Papesch Opole oraz Adac Lewar.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA