Dynamiczny wzrost sprzedaży BEV
Sprzedaż samochodów elektrycznych Hyundai w okresie styczeń–listopad 2025 r. wyniosła 2035 egzemplarzy, wobec niespełna 500 sztuk rok wcześniej. Oznacza to czterokrotny wzrost, przy jednoczesnym wzroście całego rynku elektromobilności na poziomie 140 proc. Kluczowym czynnikiem rozwoju segmentu są dopłaty do zakupu e-aut, szczególnie atrakcyjne w przypadku tańszych modeli.
Miejskie modele liderami sprzedaży
Największym zainteresowaniem klientów cieszą się mniejsze samochody elektryczne. Liderem sprzedaży został Hyundai INSTER, który po 11 miesiącach odpowiadał za 747 rejestracji, czyli blisko 40 proc. sprzedaży BEV marki. Drugie miejsce zajęła elektryczna KONA z wynikiem 669 rejestracji, a trzecie IONIQ 5 (452 sztuki). Kolejne pozycje należą do modeli IONIQ 6 oraz IONIQ 9, którego sprzedaż dopiero się rozpoczyna.
Rosnący udział elektryków w ofercie
Samochody elektryczne stanowią obecnie około 8 proc. sprzedaży Hyundaia w 2025 roku, co oznacza wzrost o 6,5 pkt proc. Producent zapowiada dalszą elektryfikację gamy – do 2027 roku każdy model w Europie ma mieć wersję zelektryfikowaną, a do 2030 roku globalna oferta obejmie 21 modeli elektrycznych.
Elektryki obok bestsellerów
Równolegle Hyundai utrzymuje wysoką sprzedaż modeli konwencjonalnych. Liderem pozostaje TUCSON z wynikiem ponad 10,6 tys. egzemplarzy sprzedanych od stycznia do listopada 2025 r. Łączna sprzedaż marki w tym okresie sięgnęła niemal 26 tys. samochodów, przy systematycznie rosnącym znaczeniu segmentu BEV.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
