Realizacja inwestycji została podzielona na dwie części, tj. część hydrotechniczną i część lądową. W części lądowej inwestycji za którą odpowiada ORLEN Neptun jako Inwestor oraz Budimex jako Wykonawca, powstają nowe powierzchnie składowe dla elementów morskich turbin wiatrowych takich jak wieże, łopaty i gondole o łącznej powierzchni około 17 ha, infrastruktura komunikacyjna, a także nowe budynki: administracyjno-biurowy oraz warsztatowy dedykowany dla klientów terminala.
– Budowa nowych placów składowych wiązała się z wykonaniem robot ziemnych: wykopów w ilości 116 tyś. m3 oraz nasypu które są zakończone. Obecnie wykonywane są warstwy konstrukcyjne nawierzchni z kruszywa wzmacnianego georusztem. Na budowę dostarczono łącznie 176 tyś. ton komponentów składowych z których wykonano 300 tyś. ton mieszanki 0/63 z której połowa czyli 150 tyś ton jest już wbudowana – mówi Sylwester Góra, Dyrektor Kontraktu Budimex.
Wykonano wzmocnienie wgłębne istniejącej płyty nabrzeża oraz terenów przyległych. Łącznie wywiercono 844 szt. pali CFA o łącznej długości 6 696,0 m. oraz 1107 kolumn typu jet-grounting o łącznej długości 11 7903,0 m.
– Projektowane obiekty kubaturowe – budynek administracyjno-biurowy i warsztatowy są wykonane w stanie surowym – zamkniętym. Obecnie trwają roboty związane z montażem stolarki aluminiowej, roboty dekarskie oraz montaże instalacji wewnętrznych.
Trwają również roboty branżowe związane z wykonywaniem kanalizacji: deszczowej, sanitarnej, wodociągowej, elektrycznej i teletechnicznej – dodaje Sylwester Góra.
W najbliższych tygodniach Budimex planuje wykonywać w dalszym ciągu warstwy konstrukcyjne nawierzchni, sieci zewnętrzne oraz wewnętrzne, roboty elewacyjne na budynku warsztatowym i roboty dekarskie na budynku biurowym.
Budimex rozpoczął realizację inwestycji w październiku 2023 roku. Spółka dokłada wszelkich starań, aby zakończyć prace do 31 grudnia 2024 roku.