Zakres robót wykonywanych w ramach kontraktu obejmuje:
- budowę drogi wojewódzkiej nr 855 w nowym śladzie;
- rozbudowę istniejącego odcinka DW 855 o długości 4,6 km;
- budowę 3 wiaduktów drogowych;
- budowę obiektów inżynierskich – 5 przepustów.

Obecnie STRABAG prowadzi prace na wodzie, przy brzegu i przed wałem przeciwpowodziowym. Prowadzone jest palowanie z wydajnością 300 m pali na dobę. Na jesieni tego roku rozpoczną się prace związane z realizacją ustroju nośnego mostu, który powstaje w technologii extradosed – łączącej ideę mostu podwieszanego na pylonach i belkowego sprężonego, którego podpory fundamentu nie będą wbudowane w nurt rzeki.

Do realizacji inwestycji wykorzystanych będzie ponad 40 tys. m3 betonu, 7 tys. ton stali zbrojeniowej, a także pale prefabrykowane o łącznej długości ponad 20 km.

Obok układu komunikacyjnego STRABAG wykona także chodniki, ścieżki pieszo-rowerowe, przejścia dla zwierząt i płotki dla płazów. Przebudowany zostanie wał przeciwpowodziowy.
Zakończenie realizacji zaplanowano na listopad 2026 r. Łączna wartość inwestycji to 378 mln zł.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
