
W zakresie budowy terminala i dworca kolejowego, spółka dysponuje już projektem budowlanym przygotowanym przez master architekta, czyli konsorcjum Foster + Partners i Buro Happold, który znajduje się w ostatniej fazie odbiorów. Trwa projektowanie dróg startowych, kołowania i innych dróg przylotniskowych, a jego wykonawcą jest firma Dar z Grupy Sidara. Ukończono również projekt budynków Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej, a także trwają prace nad projektem wieży kontroli ruchu lotniczego oraz Centrum Kontroli Operacji Lotniczych (AOCC). Trwa również projektowanie zasilania docelowego dla Lotniska CPK z krajowej sieci elektroenergetycznej.
Priorytetową kwestią podczas tego procesu jest zapewnienie bezpieczeństwa energetycznego. W przypadku Lotniska CPK mamy do czynienia z pełną redundancją zasilania (czyli zdublowaniem systemów poprzez zastosowanie dodatkowych elementów, które zwiększają jego niezawodność i bezpieczeństwo).
Zasilanie Lotniska CPK będzie realizowane liniami 110 kV przyłączonymi do dwóch niezależnych głównych punktów zasilających (GPZ) należących do różnych zarządców sieci elektroenergetycznych: Polskich Sieci Elektroenergetycznych (PSE) i Polskiej Grupy Energetycznej (PGE).
Na obszarze lotniska zostaną wybudowane cztery rozdzielcze punkty zasilania (RPZ) o parametrach 110kV/15kV. Poszczególne podstacje zostaną zasilone z sieci 15 kV.
Infrastruktura krytyczna lotniska będzie zasilana z dwóch niezależnych RPZ, co będzie skutkować wysoką pewnością działania.
Sieć elektroenergetyczna lotniska będzie pracować w reżimie rezerwy ukrytej, co oznacza, że w przypadku utraty zasilania z jednego kierunku – czyli od PSE lub PGE – drugi z nich zapewni w pełni poprawne funkcjonowanie całego lotniska. Główne obiekty infrastruktury elektroenergetycznej zostaną wyposażone w systemy: detekcji pożarów i gaszenia gazem, dzięki czemu każdy potencjalny pożar powinien zostać zidentyfikowany i zneutralizowany w początkowej fazie.
Ponadto sieć elektroenergetyczna lotniska będzie wyposażona w system SCADA, który odpowiada za sterowanie pracą urządzeń elektroenergetycznych i monitorowanie ich stanu, co dodatkowo podniesie poziom bezpieczeństwa. Przyjęty w spółce kierunek prac projektowych daje gwarancje, że awaria jednego z elementów systemu lub zdarzenie takie jak miało miejsce w ostatnich dniach na Heathrow, nie zakłócą bezpieczeństwa operacyjnego Lotniska CPK.
W procesie projektowania Lotniska CPK przeanalizowane i wyeliminowane zostały scenariusze, w których infrastruktura lotniskowa jest zasilana z jednej podstacji elektrycznej, co mogłoby narazić lotnisko na ryzyko paraliżu w razie wystąpienia zdarzenia losowego lub sabotażu.