Zestawienie ofert:
- Sweco Polska – 4 497 612, 28 zł,
- Multiconsult Polska – 4 537 925,10 zł,
- TPF – 4 919 975,40 zł,
- Arcadis (lider), LENST (partner) – 6 223 800 zł,
- Promost Consulting – 6 934 604,70 zł,
- MPRB (lider), Mosty Kraków, MP Infra (partnerzy) – 8 979 000 zł.
Budżet GDDKiA: 3,3 mln zł
To już drugie postępowanie, dotyczące wyłonienia wykonawcy dokumentacji projektowej dla tego odcinka. Pierwsze zostało unieważnione ze względu na przekroczenie zakładanego przez GDDKiA budżetu. Po ocenie ofert złożonych w drugim postępowaniu GDDKiA podejmie decyzję, co do dalszych działań.
Początek procesu inwestycyjnego
Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej, wraz z możliwymi wariantami przebiegu drogi, uzyskanie decyzji środowiskowej oraz przygotowanie dokumentacji do przetargu w trybie „Projektuj i buduj”.
Dojazd do granicy
Odcinek, który trzeba zaprojektować będzie miał ok. 2 km długości. Dwujezdniowa droga powstanie w nowym śladzie i przebiegać będzie od końca odcinka S17 Tomaszów Lubelski – Hrebenne, który jest obecnie w realizacji w systemie „Projektuj i buduj”, do planowanego terminala odpraw samochodów ciężarowych Hrebenne – Rawa Ruska. Obiekt będzie realizowany w nowej lokalizacji, ok. 1 km na północ od istniejącego przejścia granicznego przez Lubelski Zarząd Obsługi Przejść Granicznych.
Celem inwestycji jest zwiększenie płynności ruchu pojazdów ciężarowych w obrębie przejścia granicznego i zapobiegnie tworzeniu się zatorów i kolejek pojazdów oczekujących na granicy. Wpłynie to także na poprawę bezpieczeństwa i komfort podróżowania kierowców pojazdów osobowych.