REKLAMA
Motoryzacja Wiadomości
2 Minuty czytania

Testy miniautobusu King Long w Krakowie

Od 12 do 25 lipca MPK w Krakowie będzie testowało miniautobus elektryczny PEV6 marki King Long. To pierwsze testy tak małego autobusu zeroemisyjnego w Krakowie. Tym samym będzie to okazja, aby elektrycznym autobusem przejechali się mieszkańcy takich rejonów miasta jak Podgórki Tynieckie, Grębałów, Zesławice czy Rybitwy.

Zdjęcie: MPK SA w Krakowie, www.mpk.krakow.pl

Mały autobus będzie bowiem kursował tam, gdzie obecnie są wysyłane najmniejsze pojazdy, które w swojej flocie posiada MPK. Będzie to więc linia nr 116 (Czerwone Maki P+R – Podgórki Tynieckie), 176 (Kostrze OSP – Bodzów), 180 (Os. Na Stoku – Grębałów), 198 (Mistrzejowice – Zakole) oraz rejon obsługiwany przez Tele-busa.

Jeszcze przed rozpoczęciem testów, 11 lipca autobus PEV6, razem z innym, nieco większym autobusem PEV9 King Longa, został zaprezentowany na placu przy Barbakanie.

– Dokładnie z tego miejsca, ponad 10 lat temu wyjechały autobusy elektryczne, aby wozić mieszkańców Krakowa na pierwszej w Polsce regularnej linii obsługiwanej wyłącznie przez zeroemisyjne pojazdy. Od tego czasu do floty MPK dołączyło 121 elektryków, różnej długości – ok. 9 m, 12 m i przegubowe 18-metrowe – mówił podczas prezentacji Mariusz Szałkowski, wiceprezes zarządu MPK SA w Krakowie.

Dzięki testom miniautobusu King Longa, mieszkańcy przez najbliższe dwa tygodnie będą mogli podróżować pojazdem zeroemisyjnym o długości 6 m i wadze niecałych 5 ton. To będzie też okazja dla MPK, aby sprawdzić ten niewielki pojazd na tych trasach, gdzie nie mogą kursować większe autobusy elektryczne.

– Ten autobus to nie tylko nowoczesne rozwiązania technologiczne, ale także odpowiedź na wyzwania, przed którymi stoi współczesny transport publiczny. To pojazd, który łączy w sobie ekologię, komfort i wydajność, oferując mieszkańcom Krakowa i turystom najwyższą jakość podróży – powiedział Paweł Dzikowski, prezes zarządu EV Motors Sp. z o.o., wyłączny dystrybutor marki King Long.

Co wyróżnia miniautobus PEV6? Przede wszystkim małe rozmiary, dzięki którym autobus jest bardzo zwrotny i łatwy w manewrowaniu w ciasnych uliczkach. Niskopodłogowa konstrukcja, która poza miejscem dla osoby na wózku inwalidzkim i wygodnie rozkładaną rampą, posiada także miejsca dostępne z niskiej podłogi.

Zgodnie z informacją producenta, bateria bezkobaltowa, o pojemności 89 kWh, wykonana w najnowszej technologii LFP (litowo-żelazowo-fosforanowa) gwarantuje wysoką skuteczność oraz żywotność, czego potwierdzeniem jest aż 8-letnia gwarancja. Szybki czas ładowania autobusu z mocą nawet 120 kW gwarantuje (przy zastosowaniu ładowarki o odpowiedniej mocy) naładowanie baterii w czasie poniżej 1 godziny.

Autobus jest wyposażony w nowoczesne rozwiązania technologiczne wspomagające także pracę kierowcy, np. inteligentny system odzyskiwania energii z funkcją DSAC, system elektronicznych lusterek i kamer 360”. W miniautobusie może jednocześnie podróżować 22 pasażerów, z czego 12 na miejscach siedzących.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA