![Zdjęcie: TORPOL S.A., www.torpol.pl](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2023/Sierpien/7/_resampled/ResizedImage620341-stacja-Ostroda.png)
Kompleksowa modernizacja stacji Ostróda potrwa 3 lata i obejmie przebudowę peronów, torów i przejścia podziemnego, które zostanie wydłużone do ul. Słowackiego. Wymiana torów, rozjazdów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym ma zwiększyć możliwości sprawnego prowadzenia ruchu na stacji. Prace mają objąć także przebudowę oraz wzmocnienie konstrukcji mostu nad Drwęcą. Stacja w Ostródzie, po zakończeniu inwestycji, będzie dostosowana do potrzeb wszystkich pasażerów oraz do lepszej obsługi składów towarowych o długości 750 metrów.
Zakres prac w ramach umowy obejmuje również zaprojektowanie i wykonanie modernizacji urządzeń sterowania ruchem kolejowym, radiołączności, oświetlenia a także wyposażenia peronów w systemy dynamicznej informacji podróżnych na stacjach Rudzienice Suskie, Sambrowo, Ostróda, Stare Jabłonki i Biesal a także na przystankach osobowych Pikus, Lubajny, Unieszewo. Zmodernizowane zostaną również systemy zabezpieczenia i oświetlenia na 9 przejazdach.
Łączna wartość prac wynosi ok. 254 mln zł netto.