Dwa nowe Mosty Chrobrego – Północny i Południowy – są konstrukcją zespoloną z przęsłami w kształcie łuków. Łącznie będą miały ok. 229 m długości. Połączą Zalesie i Sępolno ze Swojczycami. Most Południowy nad Kanałem Przeciwpowodziowym o długości 154 m to stalowa budowla wieloprzęsłowa, ciągła, składająca się z dwóch łuków o rozpiętości 54 m każdy oraz z przęsła dźwigarowego o rozpiętości 25 m, z płytowym ustrojem nośnym oraz żelbetowymi przyczółkami. Most Północny nad Kanałem Żeglugowym o długości 75 m to stalowa konstrukcja jednoprzęsłowa, o łukowej rozpiętości 52 m, z płytowym ustrojem nośnym oraz żelbetowymi przyczółkami i filarami.
Skomplikowanie inwestycji wynika m.in. z jej wielobranżowości – umowa obejmuje: budowę dwóch nowych mostów w ciągu drogi wojewódzkiej nr 455, która jest ważnym szlakiem komunikacyjnym, a także jej rozbudowę od skrzyżowania z ul. Monte Cassino do skrzyżowania z ul. Mydlaną, w tym prace: projektowe, mostowe, drogowe, sieciowe, trakcyjne, itp. Zwieńczeniem prac będzie efektowna iluminacja inwestycji, która podkreśli unikalny klimat Wrocławia.
Źródło: Trakcja PRKiI S.A.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan