Inwestycja przewiduje przebudowę torów wraz z podtorzem na odcinkach o łącznej długości ponad 40 km, montaż urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz systemów telekomunikacji. Projekt obejmuje także wymianę sieci trakcyjnej i elektryfikację wyłączonego z eksploatacji odcinka Goleszów – Cieszyn. Przebudowanych zostanie 105 obiektów inżynieryjnych: mostów, wiaduktów oraz przepustów. Aż 17 peronów przejdzie gruntowną modernizację, obiekty te zyskają nowe wiaty, elementy małej architektury oraz oświetlenie, a także zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. W ramach dalszego podniesienia poziomu bezpieczeństwa zostanie przebudowanych 67 przejazdów kolejowo-drogowych wraz z przejściami dla pieszych.
Inwestycja przyczyni się do zwiększenia przepustowości linii oraz prędkości pociągów pasażerskich i towarowych do odpowiednio 120 i 80 km/h, przy jednoczesnym zmniejszeniu stopnia oddziaływania na środowisko. Realizacja projektu wpłynie na rozwój konkurencyjności gospodarczej regionu i znacznie ułatwi wszystkim entuzjastom górskiej turystyki dojazdy w Beskid Śląski.
Umowa przewiduje zakończenie inwestycji do końca 2021 roku.
Tekst i zdjęcie: Trakcja PRKiI S.A.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan