Połowa gwiazdy torowej gotowa
Na skrzyżowaniu powstaje pełna gwiazda, czyli układ torów umożliwiający ruch tramwajów we wszystkich kierunkach. Prace rozpoczęły się na początku roku, a dotychczas obejmowały m.in. zamknięcie jednej jezdni ulicy Grójeckiej, połączenia z ulicą Bitwy Warszawskiej 1920 r. oraz zawieszenie ruchu tramwajowego. Obecnie połowa węzła rozjazdowego jest już gotowa, co pozwala na rozpoczęcie kolejnego etapu inwestycji.
Zmiany w ruchu na ulicy Grójeckiej
W nocy z 22 na 23 sierpnia otwarta zostanie jezdnia ulicy Grójeckiej w kierunku Alei Krakowskiej, a prace przeniosą się na nitkę prowadzącą do centrum. Kierowcy będą nadal korzystać z jednej jezdni w obu kierunkach. Tymczasowe przewiązki przez torowisko pozostaną za przystankiem Hale Banacha i przed ulicą Baśniową. W stronę Alei Krakowskiej dostępne będą dwa pasy ruchu, a w stronę centrum – jeden.

Przywrócone zostanie także połączenie ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. z Grójecką. Ruch będzie się tu odbywał jedną jezdnią w obu kierunkach. Zamknięty pozostanie natomiast odcinek ulicy Białobrzeskiej do Przemyskiej oraz fragment Opaczewskiej od Grójeckiej w stronę Szczęśliwickiej.
Dla jadących z centrum skręt w Bitwy Warszawskiej 1920 r. zostanie przywrócony, natomiast z kierunku Okęcia możliwy będzie tylko przejazd prosto, w stronę centrum. Objazd do ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. poprowadzi ulicami Dickensa i Szczęśliwicką. Z kolei kierowcy poruszający się od strony Dworca Zachodniego będą mogli skręcić w ulicę Grójecką w prawo lub w lewo.
Zamknięcie ulicy S. Banacha
Obie jezdnie ulicy S. Banacha od skrzyżowania z Grójecką do ulicy A. Pawińskiego zostaną zamknięte. Objazd do Grójeckiej wyznaczono ulicami A. Pawińskiego i K. Dickensa.
Kolejny etap inwestycji
Prace przy skrzyżowaniu obejmują nie tylko budowę torowiska, lecz także przebudowę podziemnej infrastruktury – magistrali ciepłowniczej, sieci wodociągowych, kanalizacyjnych i teletechnicznych. Dopiero po zakończeniu tych robót możliwe będzie wykonanie dalszej części układu torowego. Zmiany w organizacji ruchu w rejonie ulic Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej 1920 r. i S. Banacha potrwają co najmniej do końca 2025 r.
Wykonawcą budowy tramwaju do Dworca Zachodniego jest konsorcjum spółek ZUE i Fabe.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
