Nowy przystanek Oława Zachodnia zapewni mieszkańcom dużego osiedla dobry dostęp do kolei. Zasadnicze prace przy pierwszym peronie są już za wykonawcą. Trwa budowa drugiego peronu. Pracownicy wykorzystują kilka maszyn w przygotowaniu przejścia podziemnego. To w tym miejscu przez najbliższe miesiące będą się koncentrowały prace. Nowy obiekt pod torem połączy perony z miastem. Mieszkańcy osiedla zyskają swobodne i bezpieczne przejście pod linią kolejową.
Od 9 czerwca przywrócony będzie między Lizawicami a Oławą ruch dwutorowy po specjalnej, tymczasowej konstrukcji odciążającej. Zastosowana na budowie technologia prac – z wykorzystaniem konstrukcji odciążającej, do minimum ogranicza zmiany w ruchu pociągów. Wykonawca będzie mógł kontynuować prace przy przejściu podziemnym.
Nowy przystanek w Oławie od połowy przyszłego roku zapewni pasażerom szybki dojazd do Wrocławia. W około 22 minuty dostaniemy się do centrum stolicy Dolnego Śląska.
Efektywnie wykorzystujemy czas niezbędnego zamknięcia jednego z dwóch torów między Oławą i Lizawicami. Poza budową nowego przystanku widać dodatkowe prace na moście nad Oławą. Przeprawa o długości 35 m jest wzmacniana i zabezpieczana. Po robotach stalowa konstrukcja zapewni możliwość szybszego przejazdu pociągów – do 160 km/h. Wartość prac na obiekcie to prawie 3 mln zł. Inwestycja realizowana jest ze środków budżetowych. Podróżni skorzystają z przystanku i sprawniejszych przejazdów przez most w 2025 r.
Wraz z budową przystanku i pracami na moście wymieniana jest nawierzchnia na przejeździe kolejowo-drogowym na ul. Zacisznej w Oławie. Dzięki tym zabiegom kierowcy bezpiecznej przejadą przez tory.
Przystanek PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Oława Zachodnia realizowany jest w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021- 2025” za blisko 13 mln zł. Równolegle prowadzone prace na moście nad Oławą, które pozwolą uniknąć w przyszłości zmian w komunikacji na linii Wrocław – Opole. Tę inwestycje za 3 mln zł PLK finansuje ze środków budżetowych.