Pomimo przerwy zimowej wykonawca prowadzi te prace, na które pozwalają warunki pogodowe. To między innymi rozbiórki budynków, wycinki drzew i krzewów, roboty przy odhumusowaniu terenu oraz budowa dróg technologicznych, które pozwolą na sprawną komunikację na budowie, a także wykopy pod fundamenty obiektów mostowych i rozpoznanie saperskie.
29 obiektów, 40 km dróg lokalnych
Prace w terenie rozpoczęły się w grudniu 2024 r., niedługo po wydaniu przez Wojewodę Lubelskiego decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). W ramach inwestycji powstanie 23 km odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej S19 od węzła Lubartów Północ do węzła Lublin Rudnik, z rezerwą pod budowę trzeciego pasa. Wykonanych zostanie także ponad 40 km dróg do obsługi ruchu lokalnego i 29 obiektów inżynierskich, w tym cztery węzły drogowe, wiadukty, drogi równoległe do obsługi ruchu lokalnego, urządzenia ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Wykonawcą inwestycji jest spółka Duna Polska (dawniej Mota-Engil Central Europe). Wartość umowy na realizację wynosi 835 660 771,00 zł.