![Zdjęcie: GDDKiA O/Białystok](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2019/Październik/18.10/_resampled/ResizedImage300225-obwodnica_Szczuczyna.png)
![Zdjęcie: GDDKiA O/Białystok](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2019/Październik/18.10/_resampled/ResizedImage300225-obwodnica_Szczuczyna2.png)
W październiku br. wykonawca rozpoczął układanie nawierzchni z betonu cementowego drugiej jezdni obwodnicy. Zostanie ona połączona z węzłem Szczuczyn, który od razu (w chwili wybudowania jednozjezdniowej obw. Szczuczyna) powstał jako dwujezdniowy. Jednocześnie trwa poszerzanie istniejącej jezdni z nawierzchnią asfaltową o pas awaryjny oraz prowadzone są prace na pięciu mostowych obiektach inżynierskich (w tym na moście nad rzeką Wissa), które są „dowiązane” do istniejących obiektów.
Umowę o wartości 75 mln zł na zaprojektowanie i budowę obw. Szczuczyna, podpisano 26 maja 2017 r. ze spółką POLAQUA. Nadzór inwestorski pełni spółka TPF Sp. z o.o.
Inwestycja realizowana jest w systemie „Projektuj i buduj”, a więc do zadań Wykonawcy należało kompleksowe przygotowanie dokumentacji technicznej oraz, na jej podstawie, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Tą wydał Wojewoda Podlaski 10 października 2018 r, a roboty w terenie ruszyły tydzień później.
Tekst i zdjęcia: GDDKiA O/Białystok