
Budowa Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta została podzielona na dwie części. Pierwsze zadanie, które realizowane jest przez Budimex to odcinek węzeł Chwaszczyno (bez węzła) – węzeł Żukowo (bez węzła) o długości 16,3 km. W ramach umowy do kwietnia 2025 roku powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa posiadająca po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, rezerwa pod trzeci pas, węzły drogowe „Miszewo” oraz „Chwaszczyno”, obwód Miszewo, a także m.in. 28 obiektów inżynieryjnych. Kontrakt realizowany jest przez Budimex w formule „Projektuj i buduj”.
– Nasze wieloletnie doświadczenie i profesjonalny zespół, pozwalają nam trzymać się założonych terminów budowy. Realizujemy kontrakt zgodnie z założeniami. To strategiczna inwestycja kierowana nie tylko do mieszkańców Pomorza, ale również turystów, którzy licznie odwiedzają Trójmiasto i spędzają tam swoje urlopy – mówi Przemysław Czaja, Dyrektor Kontraktu w Budimex SA.
Prace na OMT wchodzą w fazę wykończeniową. Zgromadzono wszystkie potrzebne materiały, w tym zbrojenia do montażu ekranów dźwiękochłonnych, wykonywany jest system odwodnienia ciągu głównego drogi wraz z wylotami odprowadzającymi wodę opadową.
Roboty ziemne na kontrakcie weszły w fazę końcową. Dodatkowo zakończono budowę wszystkich 28. konstrukcji nośnych obiektów inżynierskich. Łącznie wbudowano już blisko 43 tys. m3 betonu.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan