Podpory kładki stawiane są sukcesywnie po obu stronach rzeki. Na wykonanych latem i jesienią fundamentach, posadowionych na palach wielkich średnich, montowane jest zbrojenie wraz z deskowaniem, zalewane następnie betonem architektonicznym. Taka operacja realizowana jest krok po kroku aż do wykonania wszystkich segmentów podpór. W kolejnych miesiącach, po uzyskaniu odpowiedniej wytrzymałości, na betonowych korpusach będą montowane tzw. segmenty startowe, będące połączeniem pomiędzy podporami a pomostami kładki.
Kładka będzie miała ok. 130 m długości oraz prawie 14 m szerokości. Obiekt połączy Bulwar Inflancki pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z Bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej.
Wykonawcą inwestycji wartej ok. 114 mln zł jest spółka Primost Południe. Inwestycja otrzymała wsparcie finansowe w wysokości 65 mln zł w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Budowa kładki ma zakończy się w 2026 r.