Prace obejmą niezbędną przebudowę sąsiednich torów i sieć trakcyjną. Nowy przystanek budowany jest przy zachowaniu rozkładowego kursowania pociągów na trasie Wrocław – Kłodzko – Międzylesie. Prowadzenie prac, obok przejeżdżających składów, wymaga od wykonawcy zachowania szczególnego bezpieczeństwa.
Inwestycja za 8,8 mln zł (netto) jest realizowana w formule projektuj i buduj. Roboty poprzedzone były fazą projektową. Projekt uwzględnia współpracę z władzami samorządowymi – dojazd do przystanku wykona gmina Siechnice. Nowy przystanek zostanie udostępniony podróżnym w połowie przyszłego roku. Projekt pn.: „Dostosowanie linii kolejowej nr 276 do obsługi przewozów pasażerskich we WrOF poprzez budowę przystanku kolejowego Iwiny” jest współfinansowany z funduszy RPO woj. dolnośląskiego, w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego (ZIT WrOF).
Budowa przystanku w Iwinach, to kolejna inwestycja zwiększająca dostępność do kolei w aglomeracji wrocławskiej. W ubiegłym roku został wybudowany przystanek w Mokronosie Górnym. Obecnie trwa przebudowa przystanku Wrocław Muchobór. Budowany jest przystanek Wrocław Szczepin. Odnawiane i budowane są nowe przystanki na trasie z Wrocławia Sołtysowic do Jelcza oraz z Wrocławia przez Sobótkę do Świdnicy.
Tekst i zdjęcie: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan