![Zdjęcie: Tramwaje Warszawskie](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2020/Maj/20/_resampled/ResizedImage252336-TramwajeWinnice.png)
Nad czym pracujemy?
Epidemia koronawirusa nie wpłynęła na prace budowlane. Wykonawca i pracownicy Tramwajów Warszawskich stosują środki zapobiegawcze i ochrony osobistej, a podczas pracy utrzymują odpowiedni dystans. Na placu budowy znajduje się teraz kilkanaście maszyn budowlanych, z pomocą których już wykonaliśmy część wykopów i nasypów pod torowisko. Na początkowym odcinku wydłużenia widać już zarys przyszłego torowiska, gdzie ułożono warstwę wzmacniającą z kruszywa. Rozpoczęto też prace przygotowawcze związane z fundamentami słupów trakcyjnych. Wykonawca pracuje też nad budową i przebudową sieci podziemnych.
Dlaczego budowa tej trasy tramwajowej jest ważna?
Wydłużona trasa tramwajowa pozwoli pasażerom w ciągu około 20 minut dojechać do stacji metra na Młocinach. Już dziś jest to jedna z najbardziej popularnych tras tramwajowych w stolicy. W ciągu roku z obecnego przystanku końcowego na Nowodworach tramwaje odjeżdżają aż 70 tysięcy razy. A przez most im. Marii Skłodowskiej-Curie w godzinach szczytu tramwaje przejeżdżają co dwie minuty.
![Zdjęcie: Tramwaje Warszawskie](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2020/Maj/20/_resampled/ResizedImage600450-TramwajeWinnice2.png)
Źródło: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie