– Dla mieszkańców i osób podróżujących pomiędzy tymi miejscowościami to bardzo potrzebna i wyczekiwana inwestycja, dlatego dokładamy wszelkich starań, by prace realizowane były sprawnie i zgodnie z harmonogramem. Niewątpliwie wyzwaniem dla nas, jako wykonawcy są tu liczne obiekty inżynierskie – łączna długość 3 estakad to ponad 1,6 km oraz fakt, że część prac prowadzimy w otulinie Narwiańskiego Parku Narodowego. Wymaga to od STRABAG nadzwyczajnej dbałości o środowisko, a roboty są prowadzone przy stałym nadzorze przyrodniczym – mówi Szymon Rutkowski, kierownik budowy STRABAG.
Prowadzone są prace na ciągach rowerowych oraz drogach serwisowych które będą wykorzystywane do objazdów w roku 2025 podczas wykonywania trasy głównej w ruchu wahadłowym. Zaawansowanie wynosi tu ok. 60%. Trwa również zabezpieczanie rozpoczętych już prac i przygotowanie budowy na nadchodzący okres zimowy. Zakończono prace związane z wykonywaniem podbudowy bitumicznej AC22P.
Na estakadzie E6 trwają prace polegające na wykonywaniu podpór skrajnych i pośrednich, oraz przygotowywanie stanowiska nasuwczego, przy których prace już są na ukończeniu. W lutym 2025 r. planowane jest rozpoczęcie nasuwania ustroju nośnego. Estakada E6 biegnie bezpośrednio w strefie terenów zalewowych Narwi i została zaprojektowana częściowo w łuku poziomym o promieniu 1 300 m (6 przęseł), oraz na odcinku prostym. Sam proces nasuwania musi być realizowany w tym przypadku w łuku, natomiast odcinek prosty będzie realizowany klasycznie.
Estakady E4 i E5 są budowane na terenie Narwiańskiego Parku Narodowego, a więc na obszarze o specjalnych obostrzeniach wynikających z decyzji środowiskowych. Na estakadzie E5 wykonano palowanie podpór, a w miejscu budowanej estakady E4 przygotowana jest już droga technologiczna oraz szykowane są platformy pod podpory obiektu.
Koszt inwestycji to ok. 460 mln zł. Inwestycja powinna zakończyć się w lipcu 2026 r.