Postęp prac na stacji Ostróda
W marcu br. modernizacja weszła w kolejny etap. Zakończono przebudowę części stacji z torami o numerach nieparzystych, a prace przeniesiono na stronę z torami parzystymi. Obecnie szczególnie zaawansowane są roboty na dwukrawędziowym peronie 1, zlokalizowanym między torami 1 i 2. Od marca podróżni korzystają z połowy nowej platformy, a obecnie kontynuowane są prace przy drugiej krawędzi, obejmujące m.in. wykonanie odwodnienia i nawierzchni.
Przejście podziemne i dostępność dla pasażerów
Intensywne prace prowadzone są również przy przejściu podziemnym, które zapewni wygodne połączenie między budynkiem dworca a peronami oraz umożliwi bezpieczne przejście pomiędzy ulicami 11 Listopada i Słowackiego. Aktualnie wykonywane są kolejne elementy zbrojenia konstrukcji. Po modernizacji stacja zostanie w pełni dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.
Modernizacja mostu nad Drwęcą
Zakres inwestycji obejmuje także remont mostu kolejowego nad rzeką Drwęcą. Wykonano betonowanie płyty ustroju nośnego oraz montaż zbrojenia. Trwa obróbka kamienia przeznaczonego na okładziny, co pozwoli na ponowne wykorzystanie historycznych elementów tworzących ściany mostu. Równolegle prowadzona jest budowa nowej sieci trakcyjnej i odwodnienia torów.
Drugie życie dla starych wiat
Jednym z najbardziej symbolicznych rozwiązań jest ponowne wykorzystanie elementów dawnych wiat peronowych. Zamiast trafić na złom, zostały one odnowione i przekształcone w zadaszenia dla stojaków rowerowych, co łączy nowoczesność z poszanowaniem historycznego charakteru stacji.
Zakończenie inwestycji
Po finalizacji projektu w sierpniu 2026 roku stacja kolejowa w Ostródzie zaoferuje nowoczesne, w pełni dostępne perony, poprawione bezpieczeństwo ruchu oraz wygodne połączenia komunikacyjne dla mieszkańców i podróżnych, stając się jednym z najnowocześniejszych węzłów kolejowych regionu.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
