REKLAMA
Drogi Tunele Wiadomości
1 Minuta czytania

Trwa realizacja drogi S1 Przybędza – Milówka

Ponad 75 procent osiągnęło zaawansowanie prac na 8,5 km odcinku drogi ekspresowej S1 Przybędza – Milówka. Ku zakończeniu zmierzają prace mostowe, których zaawansowanie wynosi ponad 95 procent. Na większości obiektów mostowych pozostały już tylko prace wykończeniowe i zamontowanie wyposażenia.

Zdjęcie: GDDKiA O/Katowice, www.gov.pl/web/gddki-katowice/

Transport 150-tonowego szalunku

Niebawem rozpocznie się betonowanie ostatniej obudowy zasadniczej tunelu w masywie Białożyński Groń w nawie prowadzącej jezdnię w kierunku Żywca. Stało się to możliwe dzięki przetransportowaniu ruchomego szalunku z tunelu w masywie Barania. Ważąca prawie 150 ton stalowa konstrukcja w 3 godziny przebyła ponad 3 km odcinek, pokonując po drodze trzy estakady. W pierwszej nawie tunelu prowadzącej jezdnię w kierunku Zwardonia wykonane jest już prawie 230 m obudowy zasadniczej.

Zdjęcie: GDDKiA O/Katowice, www.gov.pl/web/gddki-katowice/

Betonowanie tuneli, realizacja prac asfaltowych

W pierwszym tunelu w masywie Barania o długości ok. 830 m, w obu nawach, wykonawca skoczył już betonowanie obudowy wewnątrz tunelu. Trwają roboty związane z wykonywaniem kap chodnikowych. Tu do zakończenia prac budowlanych pozostanie wykonanie konstrukcji jezdni z betonu nawierzchniowego oraz montaż wyposażenia tunelu. Zaawansowanie prac w obu tunelach GDDKiA szacuje na ponad 65 procent.

Wykonawca jest także blisko osiągnięcia 70-procentowego zaawansowania przy pracach drogowych. Na realizowanej inwestycji o długości 8,53 km drogowy odcinek trasy głównej ma 4,95 km długości, w tym droga dwujezdniowa – 2,30 km, a droga jednojezdniowa – 2,65 km. W ubiegłym roku zostało już wykonane 1,1 km warstwy wiążącej na dwujezdniowym odcinku zlokalizowanym między tunelami oraz 0,96 km jednojezdniowego odcinka na końcowym zakresie zadania. Powstała także jedna z łącznic (L1) na Węźle Milówka o długości 0,45 km. Do wykonania pozostało ok. 50 proc. zakresu na trasie głównej nawierzchni na odcinku dwujezdniowym, blisko 64 procent na odcinku jednojezdniowym oraz nawierzchnia asfaltowa na węźle Przybędza i węźle Milówka (za wyjątkiem L1). Całość prac asfaltowych zakończy wykonanie warstwy ścieralnej „SMA” na całym odcinku drogowym.

Umowa

Umowę z konsorcjum Mirbud, Kobylarnia i Zrzeszenie Budowlane Interbudmontaż o wartości prawie 1,4 mld zł GDDKiA podpisała 10 października 2019 r. z pierwotnym terminem zakończenia umowy przypadającym 10 sierpnia 2023 r. Jednak w związku z licznymi okolicznościami, jakie napotkały wykonawcę w trakcie robót, przełożono go na 2025 r.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA