Po zakończeniu prac przez AHM 800R, do działania przystąpiła tzw. „podbijarka”, która reguluje tory i przygotowuje go do przejazdu pociągów. Wykorzystanie specjalistycznych maszyn pozwoli na maksymalne skrócenie czasu robót.
Kombajn podtorzowy AHM 800R to maszyna, która podnosi tor wraz z podkładami i warstwa po warstwie wybiera materiał znajdujący się pod torem, tzw. podtorze. Następnie przygotowane materiały – między innymi geowłóknina i tłuczeń – układane są ponownie. Poza urządzeniami do podnoszenia toru i wymiany podtorza w składzie AHM znajdują się wagony na nowe i stare materiały, magazyny i transportery. Maszyna wraz z wagonami może zajmować nawet 800 metrów.
W ramach inwestycji wykonawca poprawi stan obiektów inżynieryjnych (17 wiaduktów, 5 mostów i tunelu). Dzięki inwestycji ponad 55 skrzyżowań torów i dróg zyska nową nawierzchnię, co pozwoli kierowcom na sprawniejsze i bezpieczniejsze pokonywanie torów.
Projekt pn. „Prace na linii kolejowej nr 276 Wrocław – Międzylesie – rewitalizacja torów wraz z robotami towarzyszącymi” zakończy się w grudniu br. Wartość inwestycji to 132 mln zł.