REKLAMA
Kolej Wiadomości
1 Minuta czytania

Trzy wiadukty kolejowe koło stacji Warszawa Zachodnia

Trzy wiadukty kolejowe obok Warszawy Zachodniej zapewnią lepsze podróże koleją – bezpośrednie połączenie linii radomskiej z linią obwodową. Podróżni pociągów m.in. z Łodzi i Radomia mogą obserwować postęp prac.

 
Zdjęcie: Artur Lewandowski, www.plk-sa.pl
Zdjęcie: Artur Lewandowski, www.plk-sa.pl
W obszarze stacji Warszawa Zachodnia widać prace na torach w kierunku stacji Warszawy Włochy – połączenie linii obwodowej z linią radomską. Trzy wiadukty umożliwią bezkolizyjny przejazd pociągów. Ciężki sprzęt już wzmacnia podłoże. Pierwsze betonowe elementy wiaduktów widać już nad torami.

W obszarze stacji Warszawa Zachodnia wykonawca przygotował już ponad 8 km torów i sieci trakcyjnej. Zamontowano 43 rozjazdy – elementy torów, bardzo ważne dla sprawnego i bezpiecznego prowadzenia ruchu. Zaawansowana jest budowa lokalnego centrum sterowania (LCS) z komputerowymi urządzeniami. LCS zapewni sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu na zmodernizowanej stacji.

Na stacji Warszawa Zachodnia zapewnione są codzienne podróże aglomeracyjne, regionalne i dalekobieżne około 750 pociągami. Równocześnie ekipy budują nowe podziemne kondygnacje: przejście dla pieszych i tunel tramwajowy. Wykonano strop nad tunelem prowadzącym od linii obwodowej i peronu nr 9 do peronów 1-8 stacji Warszawa Zachodnia. Przejście dla pieszych będzie miało około 700 metrów długości i 60 metrów szerokości. Przewidziano w nim lokale użytkowe i kasy biletowe.

Nowa Warszawa Zachodnia zapewni oczekiwany komfort podróży. Wszystkie perony będą zadaszone. Podróżni już korzystają z nowych zadaszonych peronów nr 6, 7 i 8. Docelowo ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia” wart jest ok. 2 mld zł netto. Realizacja przewidziana jest do 2023 r.

Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA