Tunel pod torami – bezpieczniejsza przeprawa
Nowy tunel drogowy umożliwi kierowcom przejazd pod torami linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska – Dębica bez konieczności oczekiwania przed rogatkami. Projekt zakłada również budowę chodnika, który w przyszłości będzie mógł pełnić funkcję ścieżki pieszo-rowerowej. Dzięki inwestycji poprawi się komfort podróży oraz poziom bezpieczeństwa zarówno pasażerów kolei, jak i uczestników ruchu drogowego.
Nowy układ drogowy i likwidacja przejazdów
Budowa tunelu zastąpi dwa przejazdy kolejowo-drogowe – na ul. Warszawskiej i ul. Nowej. Nad tunelem powstanie wiadukt kolejowy, a w mieście zrealizowany zostanie nowy układ drogowy. Projekt obejmuje m.in. rozbudowę ul. Warszawskiej na odcinku ok. 300 m, budowę ronda na skrzyżowaniu ulic Warszawskiej, Ujezdzkiej i Tamka, przebudowę skrzyżowań z ul. Piaskową i Żurawią oraz budowę drogi o długości ok. 600 m wzdłuż linii kolejowej, łączącej ul. Nową z ul. Warszawską. W trakcie prac zapewniony będzie ruch kolejowy po jednym torze.
Inwestycje PLK SA dla bezpieczeństwa
Tunel w Tomaszowie Mazowieckim realizowany jest w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych, w tym ich przebudowa na skrzyżowania dwupoziomowe”. W regionie podobne inwestycje powstają w Łodzi (ul. Malownicza, ul. Hetmańska) oraz w Pabianicach (ul. Lutomierska).
Bezkolizyjne przeprawy przez tory budowane są także w ramach Krajowego Programu Kolejowego na głównych trasach, m.in. Poznań – Warszawa, Kraków – Rzeszów, Warszawa – Białystok, Warszawa – Lublin czy Poznań – Szczecin. W województwie łódzkim w ostatnich latach oddano już do użytku wiadukty w Skierniewicach i Łowiczu oraz tunele w Gałkowie i Andrespolu (Bedoniu).
Finansowanie inwestycji
Realizacja inwestycji w Tomaszowie Mazowieckim finansowana jest ze środków budżetowych, a PLK prowadzą projekt we współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego i zarządcami dróg.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
