Jest zainteresowanie realizacją prac
Dwie firmy gotowe są podjąć się tego zadania. W przetargu ogłoszonym 16 lutego br., oferty złożyły VSL POLSKA oraz B4, za odpowiednio – 848 085 zł i 553 871 zł. Obie zmieściły się w szacunkach GDDKiA. Oferty obejmują wymianę uszkodzonej liny stalowej, sprężającej konstrukcję mostu, wraz z elementami towarzyszącymi. Prace muszą zakończyć się w ciągu 110 dni od podpisania umowy, które planowane jest na kwiecień.
Ograniczenia w ruchu
Od 7 lutego br. na moście obowiązuje ruch wahadłowy kierowany sygnalizacją świetlną i ograniczenie prędkości do 30 km/h. Zamknięty jest pas ruchu w kierunku Lublina od strony uszkodzonej liny. Mostem nie jeżdżą także pojazdy nienormatywne.
Przeszło 70-letnia konstrukcja
Most powstał w latach 1949-1952. Do jego budowy wykorzystano elementy stalowe pochodzące z demontażu różnych mostów, uszkodzonych w czasie II wojny światowej na terenie Polski. Ma długość 295 metrów i dziewięć przęseł.
Uszkodzenie liny stalowej sprężającej konstrukcję stwierdziły służby GDDKiA w ramach rutynowej kontroli.
Źródło: tekst GDDKiA O/Białystok, www.gov.pl/web/gddkia-bialystok/