Tymczasowa organizacja ruchu
Zmiany spowodowane będą zajęciem jednego z pasów ruchu, na którym wykonawca rozpocznie frezowanie nawierzchni. Ruch wahadłowy będzie kierowany ręcznie przez uprawnionych pracowników firmy wykonawczej.
Zakres zadania
Kluczowym elementem realizowanej inwestycji jest wzmocnienie, a odcinkowo wymiana, istniejącej konstrukcji jezdni wraz z dostosowaniem jej do nośności 11,5 t/oś. Poprawione zostaną warunki bezpieczeństwa ruchu poprzez budowę czterech rond na istniejących skrzyżowaniach – z DW 461 w Jełowej, z ul. Wolności w Jełowej, DW 463 w Bierdzanach oraz z DW 494 w kierunku Olesna.
Ponadto wybudowane zostaną ciągi pieszo-rowerowe oraz dodatkowe jezdnie w celu obsługi przyległego terenu. Rozbudowany odcinek zostanie wyposażony w elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz oświetlenie drogowe. Zadanie przewiduje także budowę nowych zatok autobusowych oraz przebudowę przepustów.
Korzyści wynikające z budowy
Poprzez poszerzenie pasów ruchu, ale także korektę łuków poziomych i pionowych poprawi się bezpieczeństwo kierowców podróżujących DK45. Z kolei poprawę bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego – czyli rowerzystów i pieszych – osiągnięto zostanie poprzez budowę ciągu pieszo-rowerowego i dodatkowej jezdni przyległego terenu na całej długości tego odcinka. Realizacja zadania wpłynie także na podniesienie komfortu jazdy kierowców poprzez wzrost płynności ruchu i poprawę przepustowości na tej trasie.
Wykonawcą zadania za kwotę prawie 106 mln zł jest firm Mota-Engil. Inwestycja będzie realizowana w latach 2023-2025.