Zakończono układanie belek typu T na wiadukcie WS-1/4
Wiadukt WS-1/4, zlokalizowany w miejscowości Widacz, to ostatni z ośmiu obiektów inżynierskich w ciągu budowanej drogi ekspresowej S19 Krosno – Miejsce Piastowe, na którym zakończono montaż belek typu T. Obiekt prowadzi drogę ekspresową nad linią kolejową nr 108 Stróże – Krościenko oraz nad drogą dojazdową.
Parametry techniczne obiektu
Wiadukt WS-1/4 zaprojektowano jako jednoprzęsłowy, swobodnie podparty, o konstrukcji zespolonej złożonej z prefabrykowanych strunobetonowych belek typu T i monolitycznej płyty żelbetowej. Rozpiętość teoretyczna przęsła wynosi 26,20 m, a długość całkowita konstrukcji nośnej – 27,20 m. Całkowita szerokość obiektu to 28,30 m.
W przekroju poprzecznym rozmieszczono łącznie 29 belek typu T – 15 pod jezdnią lewą i 14 pod jezdnią prawą. Każda z belek waży ponad 28 ton, co daje łączną masę wynoszącą 820 ton.
Przebieg dalszych prac
W najbliższym czasie na obiekcie rozpoczną się roboty związane ze zbrojeniem, deskowaniem i betonowaniem ustroju nośnego. Kolejne etapy obejmą montaż izolacji, odwodnienia, kap chodnikowych, desek gzymsowych oraz barier. Równolegle prowadzone będą prace przy budowie ścian muru oporowego.
Budowa odcinka S19 Krosno – Miejsce Piastowe
Realizacja nowego odcinka drogi ekspresowej S19 obejmuje trasę o długości 10,3 km, w przekroju dwujezdniowym – po dwa pasy ruchu w obu kierunkach, z pasem awaryjnym. W ramach inwestycji powstaną dwa węzły drogowe: Krosno oraz Miejsce Piastowe. Węzeł Krosno połączy trasę S19 z drogą krajową nr 19 oraz drogą powiatową nr 1973R, natomiast węzeł Miejsce Piastowe skomunikuje trasę z drogą krajową nr 28.
Infrastruktura towarzysząca
Projekt zakłada budowę m.in.:
- 9 mostów,
- 3 wiaduktów w ciągu drogi ekspresowej,
- 4 wiaduktów nad drogą ekspresową,
- 4 przejść dla zwierząt,
- 1 przepustu pod trasą główną.
Droga zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrony środowiska. Przebudowie lub rozbudowie poddane zostaną drogi poprzeczne, cieki wodne, urządzenia melioracyjne i infrastruktura techniczna. W Miejscu Piastowym powstanie Obwód Drogowy odpowiedzialny za bieżące utrzymanie trasy.
Wykonawca i wartość inwestycji
Odcinek realizuje konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska oraz Aldesa Construcciones. Wartość kontraktu wynosi 365 mln zł.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
