Przy wyborze oferty oprócz ceny, brano pod uwagę także kryteria poza cenowe, które stanowiły 40% ogólnej punktacji. Najkorzystniejsza oferta konsorcjum polsko-węgierskiego: Przedsiębiorstwa Wielobranżowego BANIMEX Sp. z o.o. – (Lider) z Będzina, AZI-BUD Sp. z o.o. – (Partner) z Będzina i węgierskiej firmy DUNA ASZFALT Út-és MélyépitÕ Kft. – (Partner), uzyskała maksymalną ilość punktów, w tym za:
– właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni – 9 pkt,
– równość podłużna nawierzchni – 8 pkt,
– personel wykonawcy – 6 pkt, w tym:
– dyrektor kontraktu – przedstawiciel wykonawcy – 3 pkt;
– kierownik budowy – 3 pkt;
– termin realizacji kontraktu – 12 pkt;
– zagospodarowanie gruntu rodzimego – 5 pkt.
Kontynuacja budowy obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej w ciągu drogi krajowej nr 73 obejmuje:
– budowę nowego odcinka jednojezdniowej drogi dwupasowej klasy GP o długości około 6,9 km,
– wykonanie nawierzchni przystosowanej do nośności 115 kN/oś,
– budowę obiektów inżynierskich (wiaduktów, mostu, przepustów, murów oporowych),
– wykonanie systemu odwodnieniowego drogi (kanalizacja deszczowa, rowy, przepusty),
– budowę dróg dojazdowych (serwisowych), zjazdów,
– budowę zatok postojowych do kontroli pojazdów,
– wykonanie urządzeń ochrony środowiska (ekrany, urządzenia oczyszczające wody),
– budowę lub przebudowę chodników,
– oznakowanie i organizacja ruchu z zastosowaniem urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
– przebudowę lub zabezpieczenie urządzeń obcych kolidujących z budową drogi,
– opracowanie dokumentacji powykonawczej,
– uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.
W październiku 2017 r. budujące obwodnicę Dąbrowy Tarnowskiej konsorcjum firm VISTAL Gdynia S.A. (Lider) oraz Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o. w restrukturyzacji (Partner) przerwało prace. 20 października 2017 r. zostało wysłane do wykonawcy obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej oświadczenie o odstąpieniu od kontraktu przez GDDKiA, z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Wykonawca ten nie wywiązywał się z zapisów umowy i harmonogramu: coraz bardziej opóźniał prace, nie przedstawił programu naprawczego, chociaż podjął takie zobowiązanie, ograniczył swoje działania na budowie, a nawet wstrzymał prowadzenie robót. Nie realizował także swoich zobowiązań w zakresie wypłaty wynagrodzenia na rzecz podwykonawców, dostawców i usługodawców.
Nowy wykonawca rozpocznie prace niezwłocznie po podpisaniu umowy oraz wypełnieniu niezbędnych formalności.
Autor: GDDKiA O/Kraków