W pierwszej kolejności zadaniem wykonawcy będzie opracowanie projektu i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), na co ma siedemnaście miesięcy. Kolejne 22 miesiące zajmie budowa drogi, z wyłączeniem okresów zimowych od 16 grudnia do 15 marca.
Nowa droga i nowy most na Odrze
Obwodnica o długości 11,3 km będzie biegła po nowym śladzie omijając Krosno Odrzańskie. Jej początek zlokalizowany będzie na DK29 w rejonie Osiecznicy, a koniec na DK32 w rejonie Połupina. Nowa droga będzie omijała Krosno Odrzańskie od strony północnej i wschodniej – to wariant II (spośród trzech poddanych szczegółowej analizie) zatwierdzony decyzją środowiskową, jako najkorzystniejszy pod kątem techniczno-ekonomiczno-środowiskowym. W ramach inwestycji wykonawca zbuduje most na Odrze.
Budowa obwodnicy znacząco zmieni sytuację w mieście poprzez wybudowanie nowej przeprawy przez Odrę. Obecny zabytkowy most nie jest w stanie sprostać rosnącym potokom ruchu. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Krośnie Odrzańskim.