Co zostanie wybudowane?
Zakres inwestycji obejmuje budowę drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym (dwa pasy ruchu w obu kierunkach z pasami awaryjnymi). Wybudowane zostaną także obiekty inżynierskie i drogi do obsługi ruchu lokalnego. Droga zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna oraz cieki i urządzenia melioracyjne. Planowane są m.in. dwa węzły drogowe, most oraz dziewięć wiaduktów.
Zamość Wschód – Zamość Południe
Odcinek rozpocznie się węzłem Zamość Wschód, który będzie wybudowany na przecięciu z drogą krajową nr 74, w okolicach miejscowości Jarosławiec. Trasa przebiegać będzie na wschód od obecnej drogi krajowej nr 17, ominie Barchaczów oraz Łabunie i zakończy się węzłem Zamość Południe w okolicach Wólki Łabuńskiej, na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku miejscowości Tyszowce. W ramach inwestycji rozbudowany będzie także fragment DK74 od Zamościa do Miączyna o długości ok. 4 km.
Prace projektowe i roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostaną ukończone w ciągu maksymalnie 36 miesięcy od daty podpisania umowy. Czas ten nie uwzględnia okresów zimowych (tj. od 16 grudnia do 15 marca).
S17 w przetargu i przygotowaniu
To pierwsza z trzech umów, które GDDKiA podpisze w najbliższym czasie na realizację ekspresowej „siedemnastki” między Zamościem a Hrebennem, o łącznej długości ok 48 km. Pozostałe dwa postępowania, na realizację odcinków Zamość Południe – Tomaszów Lubelski Północ oraz Tomaszów Lubelski Południe – Hrebenne, są już w końcowej fazie. Obecnie trwają obowiązkowe kontrole przetargów, które prowadzi Prezes Urzędu Zamówień Publicznych. Po ich zakończeniu GDDKiA będzie mogłą podpisać umowy z wykonawcami na zaprojektowanie i budowę trasy.
Aktualnie na etapie prac przygotowawczych jest też pięć odcinków drogi ekspresowej S17 między Piaskami a Zamościem o łącznej długości ok. 67 km. Jeszcze w tym roku drogowcy planują ogłoszenie przetargów na realizację trzech z nich. Dla dwóch (Łopiennik – Krasnystaw oraz Zamość Sitaniec – Zamość Wschód) toczy się procedura uzyskiwania decyzji środowiskowej.
Źródło: tekst GDDKiA O/Lublin, www.gov.pl/web/gddkia-lublin/
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan