W przetargu na wyłonienie wykonawcy wpłynęło dziesięć ofert. Osiem z nich zmieściło się budżecie GDDKiA. Najkorzystniejszą, opiewającą na ok. 760 mln zł złożyła firma Stecol Corporation. Wykonawca będzie miał za zadanie zrealizowanie inwestycji w systemie „Projektuj i buduj” w ciągu 39 miesięcy od podpisania umów, z wyłączeniem okresów zimowych od 16 grudnia do 15 marca.
Wraz z budową odcinka drogi ekspresowej Chełm – Dorohusk, zrealizowane zostaną także drogi dojazdowe do obsługi przejścia drogowego w Dorohusku. Porozumienie w tej sprawie podpisali niedawno Wojewoda Lubelski Lech Sprawka i p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Żuchowski.
Porozumienie obejmuje zaprojektowanie i budowę dróg do obsługi istniejącego drogowego przejścia granicznego z Ukrainą w Dorohusku oraz do planowego Terminala Samochodowego w Okopach na odcinku ok. 2,5 km od Okop w kierunku granicy (po obu stronach jezdni). Inwestycja będzie sfinansowana przez Wojewodę Lubelskiego.
Po nowym śladzie
Odcinek Dorohucza – Chełm Zachód będzie liczył 22,5 km. Początek planowany jest w miejscowości Chojno Nowe Drugie. Trasa przebiegać będzie nowym śladem wzdłuż obecnej DK12, w większości po jej północnej stronie. W Tytusinie ekspresówka przetnie DK12 i od południowej strony ominie Stołpie, gdzie planowana jest budowa pary Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP Stołpie). Połączy się z obwodnicą Chełma na węźle Chełm Zachód. W ramach inwestycji wybudowane zostaną m.in. most, 14 wiaduktów oraz cztery przejścia dla dużych i średnich zwierząt. Powstanie także węzeł drogowy Siedliszcze.
Źródło: tekst GDDKiA O/Lublin, www.gov.pl/web/gddkia-lublin/