
Inwestycja dotyczy odcinków od mostu na Wiśle do wiaduktu nad linią kolejową (2 km) oraz od wylotu z Dęblina do Moszczanki (6 km). Droga będzie dostosowana do parametrów technicznych i standardów drogi klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego). Stara nawierzchnia zostanie rozebrana, a w jej miejscu powstanie nowa konstrukcja jezdni o dopuszczalnym nacisku 11,5 tony na oś. Przebudowane zostaną wszystkie skrzyżowania, a w rejonie cmentarza komunalnego powstanie rondo. Wykonawca przebuduje także trzy przejazdy kolejowe, a jeden nieczynny zostanie zlikwidowany.
Przebudowane zostaną również zatoki autobusowe, chodniki, zjazdy oraz podziemne sieci uzbrojenia terenu, jak sieć elektryczna, telekomunikacyjna czy gazowa. Prace obejmą też sieć wodociągową oraz kanalizacyjną i system odwodnienia drogi, wraz z urządzeniami podczyszczającymi wodę deszczową.
Powstaną także nowe, doświetlone i bezpieczne przejścia dla pieszych z azylami oraz ciągi pieszo-rowerowe, a na odcinku zamiejskim droga będzie poszerzona z 7 do 9 m.
Zakończenie prac planowane jest w 2027 r.