Dotychczasowe przejście podziemne zostanie przedłużone. Zapewni dostęp do peronów nie tylko od strony budynku dworcowego, ale także z drugiej strony miasta, od ul. Powstańców. Przejście będzie bezpieczną, dogodną trasą dla mieszkańców Jaworzyny Śl., łączącą dzielnice po obu stronach linii kolejowej.
Pasażerowie skorzystają z przebudowy peronu nr 2. Dostęp dla osób z ograniczoną mobilnością i podróżnych z cięższym bagażem ułatwi winda. Peron zostanie wyposażony w nowe oświetlenie oraz ławki i gabloty informacyjne. Będzie nowa, wyższa nawierzchnia, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Gruntownej renowacji zostanie poddana wiata peronowa.
Na stacji przebudowane zostaną tory przy peronie nr 2. Nowe urządzenia pozwolą na sprawny przejazd coraz większej liczby pociągów pasażerskich i towarowych.
Na stacji w Jaworzynie Śl. w ubiegłym roku za 11 mln zł wykonano modernizację dwóch peronów, torów i przejścia podziemnego. Realizacja obecnego zamówienia stworzy harmonijną całość kompleksu stacji, z zachowaniem jej historycznego charakteru.
Wykonawcą zdania „Rozbudowa przejścia pod torami wraz z przebudową peronu nr 2 w stacji Jaworzyna Śląska” w ramach projektu: „Prace na linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra oraz przyległych łącznicach” jest firma INTOP Warszawa Sp. z o.o. Wartość podpisanej umowy wynosi 24,350 mln zł (netto). Prace zostaną zrealizowane do końca przyszłego roku.
PLK na Dolnym Śląsku zwieszają komfort obsługi podróżnych na kilkunastu stacjach i przystankach m.in. na trasie do Głogowa, z Legnicy do Rudnej Gwizdanów, w Kłodzku, Legnicy.
Autor: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.