Umowy na opracowanie KP dla S10 Stargard – Piła
14 stycznia szczeciński Oddział GDDKiA podpisał umowy na opracowanie Koncepcji programowych wraz z badaniami podłoża dla 108 km drogi ekspresowej S10 Stargard – Piła.
Podpisane umowy na prace przygotowawcze dla drogi ekspresowej S10 Stargard – Piła:
– Stargard – Recz o długości 31,5 km, umowa z konsorcjum Databout i LH Engineering o wartości ok. 8,4 mln zł.
– Recz – Łowicz Wałecki o długości 34,5 km, umowa z firmą Transprojekt Gdański o wartości ok. 8,5 mln zł.
– Łowicz Wałecki – Mirosławiec o długości 6,7 km, umowa z firmą Transprojekt Gdański o wartości ok. 2,7 mln zł.
– Mirosławiec – Wałcz o długości 21,86 km, umowa z konsorcjum Databout i LH Engineering o wartości ok. 5,9 mln zł.
– Wałcz – Piła o długości 13,5 km, umowa z firmą Transprojekt Gdański o wartości ok. 5,4 mln zł.
Dokumentacja niezbędna do realizacji inwestycji
Koncepcje programowe uszczegółowią rozwiązania projektowe w korytarzu określonym, w uzyskanej w lipcu ubiegłego roku, decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Na tym etapie będzie jeszcze wariantowo analizowany układ węzłów drogowych. W ramach prac przygotowawczych, na całym przebiegu drogi, zostaną wykonane badania podłoża (sondowania, wiercenia i tomografia elektrooporowa). Badania te są kluczowe dla określenia szczegółowych rozwiązań projektowych, takich jak sposób posadowienia obiektów mostowych czy potrzeby w zakresie wzmocnień podłoża na przebiegu inwestycji. Po zakończeniu badań i wykonaniu dokumentacji w roku 2023 GDDKiA będzie gotowa do ogłoszenia przetargów na zaprojektowanie i budowę drogi.
Ponad 100 km nowej drogi ekspresowej
S10 będzie dwujezdniową drogą ekspresową z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Wydana w lipcu ubiegłego roku decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach jest ostateczna i określiła przebieg trasy. Nowa droga ekspresowa S10 będzie omijała miejscowości, przez które przebiega obecna DK10, między innymi Suchań, Recz, Kalisz Pomorski i Mirosławiec. Nowa trasa połączy się z już istniejącą obwodnicą Wałcza, a dalej S10 będzie biegła na południe od istniejącej DK10. Na węźle Piła Północ – przyszłym połączeniu S10 i S11 – zakończy się odcinek Stargard – Piła. Na trasie przewidziano budowę jedenastu węzłów drogowych. Powstanie też pięć par Miejsc Obsługi Podróżnych i dwa Obwody Utrzymania Drogi.
Źródło: tekst GDDKiA O/Szczecin, www.gov.pl/web/gddkia-szczecin/