Umowę podpisali Mariusz Nahajewski, dyrektor Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Białymstoku i Adam Poliński, Członek Zarządu i Dyrektor Oddziału Infrastruktury.
Z końcem 2023 roku PZDW w Białymstoku dokonał wyboru oferty Oddziału Infrastruktury Unibep, która okazała się najkorzystniejsza spośród zgłoszonych propozycji. Wartość oferty, złożonej przez Konsorcjum (Unibep S.A. oraz Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunikacyjnego Sp. z o.o.), wyniosła około 251,4 mln zł brutto, co przekłada się na kwotę około 204,4 mln zł netto. Z tej sumy, wynagrodzenie dla Unibep stanowi około 102,2 mln zł netto.
Szczegóły projektu
Projekt obejmuje budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 679 na odcinku pomiędzy Łomżą a Mężeninem. Prawie 28-kilometrowy odcinek drogi ma zostać ukończony do końca kwietnia 2026 roku. Inwestycja rozpoczyna się w km 5+796, gdzie droga wojewódzka nr 679 łączy się z drogą krajową nr 63, a kończy się w km 32+565, łącząc się z drogą krajową nr 8. Całkowita długość odcinka wynosi 27,771 km. Realizacja projektu planowana jest na 19 miesięcy od daty zawarcia umowy, z wyłączeniem okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca).
– Ten i przyszły rok to będzie okres najintensywniejszych prac. Na okres wiosny roku 2026 planujemy wykańczać drogę. Prace będą realizowane pod ruchem co oznacza, konieczność wprowadzenia ruchu wahadłowego i związane z tym pewne utrudnienia dla mieszkańców i użytkowników drogi 679 – mówił Adam Poliński, Członek Zarządu i Dyrektor Oddziału Infrastruktury.
Wbicie łopat i wsparcie samorządowe
Podczas ceremonii podpisania umowy, odbyło się symboliczne wbicie łopaty. W uroczystości wzięli udział przedstawiciele samorządów lokalnych, wicemarszałek województwa podlaskiego Marek Olbryś, starosta łomżyński Lech Marek Szabłowski oraz wójtowie gmin Łomża i Rutek, Piotr Kłys i Dariusz Modzelewski, którzy wyrazili swoje poparcie dla projektu, podkreślając jego znaczenie dla rozwoju regionu.
Podpisanie umowy między Unibep Oddziałem Infrastruktury a Podlaskim Zarządem Dróg Wojewódzkich stanowi kamień milowy w rozwoju infrastruktury drogowej na Podlasiu. Realizacja tego projektu przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa i płynności ruchu drogowego najkrótszej trasy łączącej Białystok i Łomżę.