Posiada własny system pogłębiarski oraz ładownię, która w trakcie pracy wypełniana jest urobkiem, pobieranym ze spłyconych miejsc np. na torze podejściowym, i z której następnie za pomocą systemu pomp i rurociągów ten urobek wypompowuje się na miejsce odkładu.
Nowa pogłębiarka na stałe stacjonować będzie w Porcie Nowy Świat. Umowę na jej budowę podpisano w marcu 2022 roku. Zakładała ona zaprojektowanie, budowę, wyposażenie i dostawę statku. Wartość kontraktu to 117 mln zł, a zrealizowała go fińska stocznia Tyovene Oy, która przy tym projekcie współpracowała z firmami z Holandii. Pod koniec października 2022 roku miała miejsce uroczystość położenia stępki, a niecały rok później pogłębiarka została zwodowana.
Parametry statku:
- Długość całkowita: 62,75 m
- Długość między pionami: 57,23 m
- Szerokość całkowita: 12,00 m
- Zanurzenie konstrukcyjne: 3,90 m
- Wyporność: 2341 ton
- Pojemność brutto: 1195
- Pojemność netto: 359
Możliwości:
- Liczba załogi/osób: 8 osób
- Obszar żeglugi: żegluga krajowa
- Dźwig pokładowy: SWL 5t na 8,0m / SWL 3t na 12m
- Pojemność ładowni: 950 m3
Prędkość statku:
- Prędkość z urobkiem: 8 węzłów,
- Prędkość bez urobku z pełnymi zapasami: ~11 węzłów.