Powierzchnia dzierżawy to blisko 10 hektarów. Trójmiejskie konsorcjum zainwestuje w budowę uniwersalnego terminalu przeładunkowego oraz zaplecza produkcyjnego: powstanie nowoczesna cementownia, która będzie działać w oparciu o wydajną i nieuciążliwą technologię produkcji.
– Dbamy o rozwój Portów, inwestujemy w modernizację i przygotowanie infrastruktury tak, żeby port mógł się rozwijać i przyciągać inwestorów – mówił podczas spotkania Jarosław Siergiej, Prezes Zarządu ZMPSiŚ.
Na pytania o wybór tej lokalizacji, prezes spółki SPEED – Paweł Zastawny odpowiadał:
– Porty w Szczecinie i Świnoujściu jako jedyne w tej chwili realnie poszerzają swoją ofertę inwestycyjną o nowe tereny, wybór dla tej inwestycji był więc naturalny – podkreślał.
Inwestor zapewnia także, że będzie miał na uwadze wysokie standardy ochrony środowiska. – Wszelka uciążliwość i pylenie to domena terminali działających w oparciu o stare technologie. My patrzymy szerzej, nie chcemy powielać stosowanych schematów – mówił Paweł Zastawny.
– Zadbamy o to, by proces produkcyjny cementu był w pełni hermetyczny – podkreślał Bartłomiej Kmiotek, prezes spółki Polski Cement. – Jedynym miejscem, gdzie przeładowywany klinkier mógłby pylić jest etap rozładunku ze statku, ale i tam chcemy zastosować nowoczesne technologie, które zminimalizują ryzyko pylenia – dodawał.