
Wiadukt w al. Jana Pawła II – między przystankami Rondo „Radosława” i Plac Grunwaldzki – należy do najbardziej obciążonych odcinków sieci tramwajowej w stolicy. Ostatni remont generalny torowiska w tym miejscu został przeprowadzony w 2002 r. W ostatnim czasie tramwaje jeździły tam bardzo wolno – mocno wyeksploatowane torowisko wymuszało ograniczenia prędkości do 10 i 20 km/h.
Wszystko w terminie
Konieczny remont trwał dwa miesiące i był wykonywany przede wszystkim własnymi siłami Tramwajów Warszawskich. W tym czasie na wiadukcie naprawiono ubytki w konstrukcji nośnej i dylatacje pod torowiskiem, wykonano nową hydroizolację, położono nowe prefabrykowane płyty, a na końcu szyny. Roboty były prowadzone także na przyczółkach – czyli dojazdach do wiaduktu.
W sumie remont objął 1330 m toru. W czasie prac użyto: ponad 500 ton nowych płyt prefabrykowanych, 2700 m nowych szyn, ok. 1200 podkładów, ok. 2300 ton tłucznia. Zamknięcie ruchu na wiadukcie wykonawca remontu wykorzystał również na prace na przyległych odcinkach: odświeżono zabudowę toru przy przystanku Rondo „Radosława” 10 oraz wymieniono najbardziej zużyte elementy rozjazdów na skrzyżowaniu Broniewskiego i al. Jana Pawła II. Frezowane były tez tory na ul. Popiełuszki – na odcinku ok. 1800 m.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan