REKLAMA
Budownictwo Drogi Tunele Wiadomości
1 Minuta czytania

Warszawskie ulice Złota i Zgoda już bez asfaltu

Trwa metamorfoza kwartału ulic Złota i Zgoda, która ma na celu zupełną odmianę centralnej części miasta. Przebudowa warszawskich ulic jest częścią większego projektu – Nowego Centrum Warszawy. Wykonawcą inwestycji jest spółka Skanska.

Zdjęcie: Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie, www.zdm.waw.pl

Pierwsze poważne prace już za wykonawcą. Polegały one na frezowaniu starej nawierzchni i rozbiórce małej architektury w obrębie ulic Złotej i Zgoda. Robotnicy zajmują się przygotowaniem terenu pod nowe instalacje, które obejmują nie tylko standardową infrastrukturę drogową, ale również zaawansowane systemy zarządzania wodą deszczową. Rozbierane są ściany oporowe oraz kładka w pasażu Wiecha, co pozwoli na otwarcie tej przestrzeni na nowe, błękitno-zielone inicjatywy.

Z ulicy Zgoda znika stary asfalt, a z dawnego zjazdu do tunelu zniknęła kostka kamienna – jeszcze w sierpniu podbudowa betonowa na zjeździe od strony ul. Złotej została zlikwidowana. Teren w miejscu zjazdu do tunelu jest zrównywany z poziomem ulicy. Zamiast tunelu oraz na przedłużeniu wyjazdu z niego zbudujemy dwa połączone ze sobą zbiorniki retencyjne.

Bez koparki nie ma pracy

Obecny na placu budowy ciężki sprzęt służy do usuwania gruzu i resztek starej nawierzchni. Zaplecze budowy znajdujące się przed Domem Pod Orłami zapełniło się już pokaźną ilością gruzu. Intensywne tempo prac obejmuje także okolice Domu pod Orłami. Nie ma już chodnika, który zastąpiony zostanie nową, estetyczną nawierzchnią, zielenią i wodą – linearnym ogrodem. Powstające w pierwszej kolejności obiekty inżynieryjne to pomieszczenia techniczne jednej z fontann.

Prace muszą być drobiazgowo etapowane, by zapewnić dojazd do wszystkich budynków w tym rejonie. Choć budowa wiąże się z chwilowymi niedogodnościami, jej rezultaty z pewnością przyniosą długofalowe korzyści, które odczują wszyscy mieszkańcy i odwiedzający stolicę.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA