Nowy fragment S7 i postęp prac obwodnicy
Oddany do ruchu odcinek S7 między węzłami Grębałów i Nowa Huta domyka kolejny fragment wschodniej obwodnicy Krakowa. Równolegle trwają prace na 3,5-kilometrowym odcinku Mistrzejowice – Grębałów, którego otwarcie planowane jest jesienią przyszłego roku. Po zamknięciu całej inwestycji Kraków zyska niemal 60-kilometrową obwodnicę opartą głównie na trasach szybkiego ruchu.
Węzeł Grębałów – kluczowy punkt układu drogowego
Nowy węzeł Grębałów łączy S7 z ul. Kocmyrzowską (DW 776) oraz układem lokalnym. W ramach inwestycji powstały nowe wiadukty, ronda, dwujezdniowa ul. Kocmyrzowska oraz infrastruktura pieszo-rowerowa. Zrealizowano 11 obiektów inżynieryjnych i osiem zbiorników retencyjnych o łącznej pojemności ok. 7 mln litrów.
Trasa S7 została w znacznej części poprowadzona w wykopie, co pozwoliło ograniczyć wpływ na zabytkowy układ urbanistyczny Nowej Huty, w tym okolice dawnego Centrum Administracyjnego Huty.
Organizacja ruchu na zasadzie przejazdu po placu budowy
Nowy odcinek funkcjonuje tymczasowo w układzie jednopasmowym w obu kierunkach, z ograniczeniem prędkości do 60 km/h. Lokalne prace wykończeniowe będą prowadzone jeszcze przez kilka miesięcy, do czasu pełnego oddania układu drogowego.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
