Lokomotywa służyć będzie do przewozu ciężkich składów całopociągowych na długich dystansach. Jej moc (5 MW, siła pociągowa 450 kN) umożliwi transport składów o masie ponad 3000 ton. Co ważniejsze – dzięki swym ekologicznym walorom i nowoczesnej konstrukcji pozwoli ograniczyć emisję CO₂ o 580 ton rocznie.*
Umowa pożyczki zawarta została 1 lipca br. Podpisali ją dr Piotr Gąsiorowski, zastępca prezesa zarządu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie, Robert Bażela, dyrektor Departamentu Pożyczek i Dotacji WFOŚiGW w Krakowie oraz Marcin Dziadowiec, prezes zarządu Grupą Azoty „KOLTAR” sp. z o.o. i wiceprezes spółki, Arkadiusz Pokropski.
*Zmniejszanie emisji CO₂ ma kluczowe znaczenie dla ekologii. Gazy cieplarniane przyczyniają się bowiem do globalnego ocieplenia, skutkującego wzrostem temperatury i gwałtownymi zmianami klimatycznymi. Zapobieganie ekstremalnym zjawiskom pogodowym, takim jak susze, powodzie, huragany i pożary, wymaga od nas obecnie wielu inicjatyw zmierzających do ograniczenia ich emisji.