
Obecnie GDDKiA zarządza w województwie lubelskim drogami ekspresowymi o długości ponad 230 km. Za kilka lat tych dróg będzie ok. 580 km.
Spośród 262 km dróg szybkiego ruchu, które są w realizacji w woj. lubelskim, w budowie jest siedem odcinków o łącznej długości ok. 102 km. Chodzi o trzy odcinki S19: od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do Międzyrzeca Podlaskiego (za jego realizację odpowiada kielecki Oddział GDDKiA), obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej, Lubartów – Lublin, jeden w ciągu S12 (obwodnica Chełma), a także trzy fragmenty A2 między Malinowcem a Białą Podlaską (realizowane przez mazowiecki Oddział GDDKiA).
Jeszcze w 2024 r. GDDKiA chce rozpocząć budowę kolejnych odcinków ekspresówek o łącznej długości ok. 160 km. Będą to:
- S12 Piaski – Dorohucza,
- S12 Dorohucza – Chełm,
- S12 Chełm – Dorohusk,
- S17 Zamość Wschód – Zamość Południe,
- S17 Zamość Południe – Tomaszów Lubelski,
- S17 Tomaszów Lubelski – Hrebenne,
- S19 Międzyrzec Podlaski – Radzyń Podlaski,
- S19 Radzyń Podlaski – Kock,
- S19 Kock – Lubartów.
Dla wszystkich tych zadań GDDKiA złożyła już do Wojewody Lubelskiego wnioski o wydanie decyzji ZRID. Rozpoczęcie prac będzie możliwe po ich wydaniu.
W bieżącym roku drogowcy planują także ogłoszenie przetargów na dwa brakujące odcinki S17 Łopiennik – Krasnystaw oraz Zamość Sitaniec – Zamość Wschód.