To najdłuższa ścieżka wybudowana w ostatnich latach na sieci dróg krajowych w zarządzie GDDKiA w województwie kujawsko-pomorskim.
– Zakończona budowa w znacznym stopniu poprawi bezpieczeństwo ruchu drogowego na drodze krajowej nr 25. To kolejny etap przebudowy układu DK25 w tym rejonie. W 2020 roku zakończyliśmy remont odc. w m. Chmielniki, a obecnie kończymy doświetlenia przejść dla pieszych. Czekamy także, na wydanie decyzji ZRID aby rozpocząć budowę obwodnicy Brzozy – powiedział Sebastian Borowiak, Dyrektor GDDKiA w Bydgoszczy
Wykonawcą zadania jest firma STRABAG, z którą umowa zawarta w maju 2023 r. opiewała na 12,4 mln zł. W kosztach budowy partycypowała Gmina Nowa Wieś Wielka, która przeznaczyła na ten cel 1,5 mln zł. Ścieżka wzdłuż DK25 docelowo połączy się z projektowaną w ramach budowy S10 Bydgoszcz – Toruń obwodnicą Brzozy oraz znajdującą się w opracowaniu Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) obwodnicą Nowej Wsi Wielkiej.
Kolejne 6 km ciągu pieszo-rowerowego
Oprócz budowy samego ciągu pieszo-rowerowego zadanie obejmuje m.in. przebudowę zjazdów, kanalizacji, budowę ścian oporowych, regulację i umocnienie skarp, a także budowę dwóch obiektów mostowych. Długość omawianego ciągu to aż 6 km. Inwestycja przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na trasie Bydgoszcz – Inowrocław.