W przetargu na realizację tego zadania wpłynęło dwanaście ofert. Komisja przetargowa po sprawdzeniu i weryfikacji jako najkorzystniejszą wskazała ofertę złożoną przez firmę Himmel i Papesch z Opola, która opiewa na kwotę ponad 40,7 mln zł.
Wybrana przez komisję przetargową oferta ma najniższą cenę spośród złożonych przez zainteresowanych wykonawców. Kryterium pozacenowe – przedłużenie okresu gwarancji wszyscy wykonawcy zadeklarowali na takim samym, maksymalnym poziomie.
Dwa mosty
Istniejący most, ze względu na zły stan techniczny i nienormatywne parametry zostanie rozebrany, a w jego miejscu powstanie nowy. Dodatkowo, po północnej stronie wykonawca zbuduje drugi, w wyniku czego powstaną równolegle dwa bliźniacze mosty. Powstanie także odcinek dwujezdniowej DK94.
Na każdym z nowych mostów wykonana zostanie dwupasowa jezdnia oraz chodnik i ścieżka rowerowa, zapewniające dobre skomunikowanie obu brzegów rzeki. To rozwiązanie nie tylko dla pojazdów samochodowych, ale także dla ruchu pieszego i rowerowego. Na obu końcach przepraw mostowych wykonane zostaną ronda turbinowe o wymiarach zapewniających płynność ruchu oraz pełną swobodę wyboru kierunku ruchu.
Przebudowa układu komunikacyjnego
W ramach zadania przebudowana zostanie DK94 z na odcinku prawie 530 m, a jej nośność zwiększy się do 11,5 t/oś. W miejscu obecnego skrzyżowania DK94 z ulicą Widok (droga wojewódzka nr 350) wybudowane zostanie rondo, a istniejące rondo z ulicą Zgorzelecką zostanie przebudowane. Przebudowane będzie także skrzyżowanie DK94 z ulicą Spacerową (droga powiatowa nr 2324D) oraz skrzyżowanie DK94 z drogą gminną nr 104068D. Zatoki autobusowe zostaną przeniesione poza strefę głównych potoków ruchu, a po północnej stronie ul. II Armii Wojska Polskiego zostanie dobudowany chodnik. Wybudowana będzie kanalizacja deszczowa, doświetlenie drogi oraz elementy BRD.
Przebudowa drogi krajowej nr 94 wraz z budową dwóch mostów wpłynie na zwiększenie przepustowości układu komunikacyjnego oraz poprawi bezpieczeństwo ruchu drogowego. Zakończenie przebudowy planowane jest w 2026 r. Inwestycja będzie finansowana ze środków budżetu państwa.