REKLAMA
Drogi Mosty Wiadomości

Wniosek o DŚU dla obwodnicy Blachowni i Herb

Do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Katowicach trafił wniosek o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU) dla ponad 12,5 km obwodnicy Blachowni i Herb w ciągu drogi krajowej nr 46 (DK46). Inwestycja realizowana jest ramach Programu budowy 100 obwodnic (PB100).

Grafika: GDDKiA O/Katowice, www.gov.pl/web/gddkia-katowice/

W październiku 2020 r. ogłoszono przetarg na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) oraz materiałów do wniosku o wydanie DŚU. W maju 2021 r. podpisano umowę z biurem projektowym Trakt z Katowic na wykonanie tej dokumentacji.

Opracowane zostały trzy warianty przebiegu trasy skomunikowane z autostradą A1 oraz układem dróg lokalnych. Każdy z wariantów dzieli się na cztery podwarianty, różniące się od siebie rozwiązaniami skomunikowania z układem drogowym w rejonie A1.

W ramach STEŚ-R biuro projektowe dokonało analizy wielokryterialnej przyjętych rozwiązań projektowych. Najwyżej oceniony został wariant 2.1A. Obwodnica Blachowni i Herb przebiegać będzie po nowym śladzie, od północy omijając miejscowości Herby, Pietrzaki oraz Trzepizury, a następnie od południa ominie dzielnicę Blachowni – Ostrowy. Do autostrady A1 trasa włączy się z wykorzystaniem istniejącego obiektu na węźle Częstochowa Blachownia. Planowana obwodnica, o długości 12,5 km, przebiegać będzie głównie po terenach leśnych.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA