REKLAMA
Drogi Wiadomości
1 Minuta czytania

Wnioski o wydanie DŚU dla rozbudowy A4 Krzyżowa – Legnica

Wrocławski Oddział GDDKiA złożył do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu dwa wnioski o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla rozbudowy dwóch odcinków autostrady A4 pomiędzy Krzyżową a Legnicą.

Zdjęcie: GDDKiA O/Wrocław, www.gov.pl/web/gddkia-wroclaw/
Zdjęcie: GDDKiA O/Wrocław, www.gov.pl/web/gddkia-wroclaw/

Dwa odcinki, dwa wnioski

Planowana rozbudowa ok. 35-kilometrowego fragmentu autostrady A4 od Krzyżowej do Legnicy została podzielona na dwa odcinki: odcinek pierwszy o długości ok. 14 km, który rozpoczyna się za węzłem Krzyżowa i kończy za węzłem Krzywa oraz odcinek drugi o długości ok. 21 km rozpoczynający się za węzłem Krzywa i kończący przed węzłem Legnica Południe.

DŚU jest niezbędna do uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), wydawanej na podstawie ustawy z dnia 10  kwietnia 2003  r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych. Do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej została dołączona karta informacyjna przedsięwzięcia. Jest to opracowanie, w którym dokonano prognoz oddziaływania rozbudowy autostrady A4 w zakresie hałasu, zanieczyszczeń powietrza i jakości wód, a także zawarto informacje na temat oddziaływania na inne komponenty środowiska (rośliny, zwierzęta, klimat, krajobraz, zdrowie i życie ludzkie).

Na podstawie wymienionych wyżej analiz wskazane zostały działania minimalizujące. Określona została m.in. lokalizacja i parametry przejść dla zwierząt, zabezpieczeń akustycznych, urządzeń ochrony wód, nasadzeń zieleni, zakresu nadzoru przyrodniczego, itp.

O inwestycji

Obecna dwujezdniowa autostrada, z dwoma pasami ruchu i bez pasa awaryjnego, zastąpiona zostanie nową, z trzema pasami ruchu i pasem awaryjnym. Równolegle do istniejącej A4, po wcześniejszej przebudowie węzłów i budowie obiektów inżynierskich, powstanie jezdnia, na którą zostanie przełożony ruch. To umożliwi rozbiórkę starej nawierzchni i budowę nowej drugiej jezdni. Rozbudowa uwzględnia lokalne uwarunkowania i odsunięcie od zabudowy mieszkaniowej w Krzyżowej i Szczytnicy. 

Zadanie planowane jest do realizacji w formule „Projektuj i buduj” w latach 2027-2029.

Inwestycja finansowana ze środków budżetu państwa, wpisana jest do Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.).

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA