Drogi Wiadomości
1 Minuta czytania

Wybrano ofertę na dokończenie projektowania Wschodniej Obwodnicy Warszawy

Oferta firmy IVIA została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na kontynuację opracowania elementów Koncepcji programowej dla odcinka drogi S17 pomiędzy węzłami Ząbki i Warszawa Wschód (poprzednio Zakręt).

 
Powtórne postępowanie jest efektem odstąpienia od umowy z poprzednim, nierzetelnym wykonawcą dokumentacji.

Obowiązki projektanta


Zadaniem projektanta będzie kontynuacja opracowywania dokumentacji zawierającej uszczegółowienia techniczne wskazane w decyzji środowiskowej, jak na przykład zajętość terenu pod przyszłą drogę ekspresową. Projektant przeprowadzi również szczegółowe badania warunków geologicznych.

Dlaczego ogłosiliśmy drugi przetarg?


28 maja 2020 r. odstąpiliśmy od umowy z pierwotnym wykonawcą dokumentacji projektowej. Decyzja ta została poprzedzona wielokrotnymi wezwaniami poprzedniego wykonawcy do współdziałania przy wykonywaniu umowy czy też niezwłocznego jej wykonania. Powodami odstąpienia były m.in. zbliżający się termin zakończenia umowy, niskie zaawansowanie procentowe realizacji projektu oraz małe zaangażowanie wykonawcy. Projektant w ciągu 12 miesięcy był zobowiązany opracować elementy Koncepcji programowej, w tym wykonać dokumentację geologiczno-inżynierską i hydrogeologiczną, jak i uzyskać niezbędne decyzje, np. zatwierdzenie projektu robót geologicznych przez Marszałka Województwa Mazowieckiego. Z tego zadania wywiązał się w 30 proc.

S17 Wschodnia Obwodnica Warszawy


Droga ekspresowa S17 biegnąca pomiędzy węzłami Drewnica i Lubelska o długości ok. 16,3 km, stanowiąca część Warszawskiego Węzła Drogowego, została podzielona na trzy odcinki:
– węzeł Drewnica – węzeł Ząbki (ok. 3,6 km),
– węzeł Ząbki – węzeł Warszawa Wschód (Zakręt) (ok. 10,2 km),
– węzeł Warszawa Wschód (Zakręt) – węzeł Lubelska (ok. 2,5 km).

Trasa będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Wybudowanych zostanie pięć węzłów – Ząbki, Rembertów, Poligon (zjazd techniczny dla wojska), Warszawa Wschód (Zakręt) i Lubelska.

W zakresie pierwszego odcinka, po pozyskaniu finansowania na etap realizacji robót, ogłosimy przetarg na wybór wykonawcy, który zrealizuje zadanie w systemie „Projektuj i buduj”. Szacowane lata realizacji to 2023-2025. Z kolei na trzecim odcinku pomiędzy węzłami Warszawa Wschód (Zakręt) i Lubelska trwają prace budowlane. Zgodnie z umową termin zakończenia robót upływa w kwietniu 2021 r. W rozpatrywaniu są roszczenia wykonawcy w zakresie wydłużenia czasu na ukończenie.

Tekst i grafika: GDDKiA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI