Rozstrzygnięcie wydłużyły odwołania
W przetargu wpłynęło 12 ofert o wartości od niespełna 838 mln zł do ponad 1,3 mld zł, przy czym budżet GDDKiA opiewał na 1,14 mld zł. Na wybór najkorzystniejszej z nich wpływ miały cena (waga kryterium 60 proc.) oraz kryteria pozacenowe, czyli przedłużenie okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe (20 proc.) oraz na inne elementy m.in. ekrany akustyczne (20 proc.).
W styczniu tego roku drogowcy dokonali wyboru najkorzystniejszej oferty. Wówczas wybrana została oferta firmy Mostostal Warszawa. Jednak od rozstrzygnięcia wpłynęły do Krajowej Izby Odwoławczej odwołania firm uczestniczących w postępowaniu przetargowym. W lutym zostały one rozpatrzone przez KIO, która nakazała GDDKiA unieważnienie wyboru najkorzystniejszych ofert oraz powtórzenie czynności ich badania i oceny. Izba orzekła także, że Mostostal Warszawa podlega wykluczeniu z udziału w dalszym postępowaniu przetargowym. Mostostal zaskarżył ten wyrok do sądu, który w ostatnim czasie oddalił skargę w całości. Kolejnym krokiem, po ponownej analizie i ocenie ofert, był wybór oferty spółki Budimex o wartości 961 547 274,96 zł.
Co dalej?
Przy braku odwołań od dokonanego wyboru oraz po otrzymaniu pozytywnej opinii Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, a także po przedstawieniu przez firmę Budimex gwarancji należytego wykonania, możliwe będzie podpisanie umowy.
Co zostanie wybudowane?
Odcinek Krasnystaw – Izbica, o długości 18,8 km, zacznie się w Zakręciu przed Krasnymstawem. Początkowo trasa przebiegać będzie w śladzie obecnej DK17, następnie przekroczy rzekę Żółkiewkę i od zachodniej strony ominie m.in. Latyczów, Dworzyska, Tarnogórę i Izbicę. Przekroczy linię kolejową nr 69 relacji Rejowiec – Hrebenne i zakończy się na przecięciu z obecną DK17 w okolicach Krasnego. Powstaną trzy węzły: Krasnystaw Północ, Krasnystaw Południe oraz Izbica. Planowana jest też budowa pary Miejsc Obsługi Podróżnych Ostrzyca oraz obwodu utrzymania drogi ekspresowej w okolicach Krasnegostawu.